بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کرونا و سقوط ۳۰ هواپیما در یک روز

  • کد خبر: ۲۲۵۸۹
  • ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کرونا و سقوط ۳۰ هواپیما در یک روز
این روز‌ها کرونا به یکی از مهم‌ترین بحث‌های خانواده‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل‌شده است. ویروسی که مردم جهان را به قرنطینه اجباری برده تا جان خود را نجات دهند.
زهیر موسوی| ویروس کرونا با تمام معایب و خطراتی که دارد، اما توانسته به طبیعت و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای کمک کند و بر اساس آمار‌های موجود این روز‌ها آلودگی جهان به دهه ۱۹۹۰ بازگشته است.
البته گفتن این‌ها به معنای آن نیست که ما از این ویروس خوشمان بیاید، بلکه می‌خواهیم بگوییم که هنوز این ویروس توسط برخی‌ها جدی گرفته نشده و حتی اعتقادی به آن ندارند تا آنجا که افزایش در آمار قربانیان این ویروس در روز‌های اخیر هم نتوانسته حساسیت آن‌ها را دراین‌باره افزایش دهد.
در همین حال به گفته فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، ۵۱ درصد تهرانی‌ها اصلاً اعتقادی به کرونا ندارند!
بگذارید این‌گونه صحبت کنیم تا شاید برخی‌ها کمی حساس‌تر شوند و از کنار آمار‌ها به این راحتی عبور نکنند، اگر یک هواپیما در طی یک روز سقوط کند تبدیل به اخبار اول جهان می‌شود و همه به آن می‌پردازند، جالب است بدانید که در روز گذشته ۶ هزار نفر براثر ویروس کرونا در جهان جان باختند. این یعنی فقط در طی یک روز بیش از ۳۰ هواپیما بوئینگ ۷۳۷ با ۱۸۹ سرنشین سقوط کرده است.
اگر در یک روز ۳۰ هواپیما سقوط می‌کرد بازهم نگاه ما به این ویروس این‌گونه بود؟ اما نکته جالب‌تر اینکه از آغاز این بیماری تا به امروز بیش از ۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که این آمار با مرگ افراد حاضر در بیش از ۲۸۰ هواپیما برابری می‌کند.
البته این آمار در کشور ما هم وجود دارد و این روز‌های آمار روزانه قربانیان ناشی از این ویروس بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر است که این به معنای سقوط روزانه یک بوئینگ ۷۳۷ است.
پس بهتر است، این بیماری را جدی بگیریم و تا جایی که می‌توانیم از منازل خود خارج نشویم و در صورت خروج حتماً مسائل بهداشتی را در نظر بگیریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->